JEUGCOMMISSIE

Het was in september – het kaatsseizoen was weer voorbij. Ik liep een rondje door het dorp en dacht laat ik de kaatskransen eens tellen van de jeugdleden. En ik kwam wel op 25 stuks. Hoe machtig mooi is dat. Kransen verdient op de ledenpartijen van de vereniging, maar ook op de Federatie partijen.

Het afgelopen seizoen hadden we een mooie ploeg jeugd die elke zaterdag of zondag op het kaatsveld was te vinden en mooie partijen speelden. Trots zijn we dan ook op alle jeugdleden, die allemaal ook veel bijgeleerd hebben tijdens de trainingen van Pieter Feenstra en Douwe Faber.

Wat nog zeker een vermelding waard is dat Jurgen van ‘t Hoff dit jaar een mooie derde prijs heeft gehaald in het klassement van de Federatie SWF bij de pupillen. Ook hadden we afgelopen jaar een afdelingspartuur bij de Pupillen jongens. Ryano Koopman, Michael Boersma en Jurgen van ’t Hoff zijn op pad geweest en ze hadden in IJlst een mooie 1e prijs in de herkansingsronde behaald.

Trainingen:
En nu staat het nieuwe kaatsseizoen weer voor de deur. Dinsdagavond wordt net als vorig jaar de trainingsavond voor de jeugd. De trainingen voor de jongste en oudste jeugd wordt dit jaar weer gegeven door Pieter Feenstra. De trainingstijden zijn van 18.30 – 19.30 en van 19.30 – 20.30 uur. De groepsindeling wordt t.z.t. aan de ouders doorgegeven.
Start van de training is dinsdag 7 mei (in de vakantie)

De kabouters trainen dit seizoen van 18.30 – 19.15 uur. Deze trainingen worden gegeven door Marije Brandsma en Dorina Lubberts.
Start training (kabouters) is dinsdag 14 mei

Dinsdag 9 juli is de laatste trainingsavond en op die avond sluiten we het trainingsseizoen af, net als vorig jaar, met een ouderkind partij. Start 18.30 uur. Op dinsdag 4 juni is er geen training ivm de avond4daagse.

Wat dit jaar ook weer op de planning staat is voor de allerkleinsten, de mini- kabouters (leeftijd 4 tot 6 jaar), een paar spel lessen/trainingen. Waar het dan vooral om gaat is balspelletjes (rollen/gooien/vangen) en kennismaken met het kaatsveld. Deze lessen worden gegeven door Yvonne Feijten en Dorina Lubberts. De data zijn dinsdag 21 en 28 mei en 18 en 25 juni van 16.45 tot 17.30 uur.

Competitie:
Op de vrijdagavond houden we, net als de senioren, onze competitie (vanaf welpen). We starten met de competitie op vrijdag 10 mei. Op de vrijdag verwachten we de jeugd om 19.00 uur op het kaatsveld. De parturen worden dan gemaakt en de jeugd zal dan 1 wedstrijd spelen. Belangrijk: wees op tijd!